pratat med vetrinär

Nu har jag pratat med vetrinären idag om Virago, då jag besiktade henne så fann vi ett fel på hög öga, men det har vi ju vetat om sedan början då vi själva märkt att ena ögat varit dimmigt. Så har nu rådfrågat vetrinär hur man gör vid försäljning av denna lilla valp.

Vill köparen gå vidare med ögonlysning/ mm så kan denna göra det, jag går ut med att VALPEN redan HAR en skada, samt reducerat pris på VALPEN vetrinären sa att jag har ändå fullföljt mina plikter. Får jag inte sålt lille Virago så behåller vi henne själva.

När vi besiktade henne sa vetrinären att vi  kunnde  använda lite ögon salva men inga garantier att de blir bättre, men heller inte sämre. Så ni som undrar om valpens framtid hur de ska bli, är svårt för mig att svara på. Personligen tror jag inte de blir ngt alls, då hon inte haft problem med detta under sina 9 veckor i livet. Man får se det som en syn-nedsättning precis som vi har glasögon :)

Men Virago ska också bara vara till sällskap inget annat, ingen avel osv på henne, men de kan säga sig själv tycker jag.

Så hoppas rätt person finner ngt intresse i denna lilla charm troll som alla gillar, hon är oftast en favorit för de som kommer hit, då de tycker hon är så söt. Har en spekulant på en annan valp jag har, men när han ska hämta henne så kanske han ev tar Virago istället då han är förtjust i henne med, så vi vill ju att Virago får bästa tänkbara förutsättningar, ja de gäller alla valpar, men Virago har ju kämpat de första veckorna i livet med hjälp av oss så hon ligger oss extra varmt om hjärtat.

ps liten är hon men inte smal, bilderna missvisar lite tycker jag :)

Kommentarer
Postat av: angelica

hej jag köpte hennes syster janice och kan intyga att även lilla virago är jätte fin och väldigt social och go:)

2009-06-16 @ 13:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0