Hej alla valpägare

Hur har ni det i sommarvärmen, vilken härlig start vi fick på sem, ja jag har iofs inte sem än, men jobbar bara 50% så jag har sem rätt mycket hela tiden ändå:)

Hoppas allt funkar bra med valparna och ni är tydliga med vem som bestämmer ;) de kan lätt ta överhand annars, ja så gäller väl med de flesta hundar, en sak tycker jag iallafall att de är lättare med mellan/större raser att lära dem saker, små hundar de fattar ju nada o bara hoppar upp o ner, haha. Sån var vår lilla vi hade en kompis till Ebba,  hon vara bara glad o  fatta inte så mycket mer :) men de har sin charm de med ibland...

Imorrn ska jag kolla på kattungen ska bli kul, ni blir valpägare jag kattungeägare, den e så söt med långthår :) Ska som sagt bli kul längesedan jag hade katt nu.

Men från mig till er en riktigt trevlig sommar......:)

ps snart åker jag till Sveries trevligaste Ö Gotland.....

Kommentarer
Postat av: Linda

Hallojsan i stekhettan!

Med Virago/Nemi går det jättebra hon växer så det knakar^^

Hon har redan börjat testa mig för o se vem d är som bestämmer,men det gick över rätt snabbt efter hon förstog att d är jag som bestämmer,syster fick hjälpa mig lite o visa hur jag skulle göra o nu är allting bra igen^^

Hon är så himla människo/djurkär så det är så lätt att ha med henne på utflykter o så,häromdan va vi nere på vätterstranden o Nemi fick nosa på vattnet,men d blev väldigt läskigt när magen blev blöt haha,så härlig är hon det lilla trollet.

Vi har hittat valpkurs oxå som startar i slutet av augusti,d va inte lätt o hitta nån som ville acceptera Nemi(idioter)sen skulle vi få gå fortsättningskurs efter d när hon blivit 6 månader,så får hoppas det går bra

Denna lilla vovve har verkligen tagit över mitt o alla i min närhets hjärtan totalt kan jag tala om,djur som människor o även dom små barnen som bor här på samma gård som jag som många av dom är rädd för hundar igentligen,men nu när vi går ut på promenad så ropar barnen alltid hej till nemi o frågar om dom får komma fram o klappa henne o hennes lilla svans går som en propeller o hon blir helt överlycklig.

Nemi leker nästan dagligen med Flisan min systers hund och dom har så himla kul ihop^^

Nemi är så duktig numera så hon sover hela natten från 23-08 på morronen o hon är verkligen jätteduktig med rumsrenheten.

Jag har lärt henne "Får mamma pussen" så pussar hon mig på munnen eller slickar mig på kinden om hon inte är för uppspelt.

Va kul att ni ska skaffa kattunge dom är ju så söta,katter överhuvudtaget^^

Förresten Nemi o min äldsta katt Lucifer dom kan ligga o sova nästan jämte varann nu utan att dom bryr sig om varann,det är bara Nemi o min yngsta katt som heter Bäbis dom kan busa odentligt här,dom kör race i lägenheten i 250 knyck här så man får hålla i sig ibland haha,märkt att den lilla kissen älskar o retas med nemi oxå, när nemi ligger i soffan o slappar då går hon förbi o blänger på nemi o nemi skuttar ner från soffan så är racet i gång^^

Hoppas ni får en fortsatt underbar sommar

Nemi hälsar oxå hon ligger o snarkar som en Man här jämte mig i soffan hahaha

2009-07-01 @ 23:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0